Panaszkezelési Tájékoztató

Ez a panaszkezelési szabályzat az ékszerüzletünkben történő vásárlásokra vonatkozik. Célunk, hogy vásárlóink minden esetben gyors és tisztességes elbírálásban részesüljenek, a vonatkozó magyar jogszabályoknak megfelelően.

1. Panasz bejelentésének módjai

Vásárlóink az alábbi módokon nyújthatják be panaszaikat:

  • Személyesen üzletünkben
  • E-mailben: info@marcellekszer.com
  • Telefonon: +36 70 280 0908

A panasz bejelentésekor kérjük megadni:

  • Név, elérhetőség
  • Vásárlás dátuma
  • Termék megnevezése
  • Hiba leírása
  • Blokk vagy számla másolata
  • Fotó a termékről (online bejelentés esetén ajánlott)

2. Panasz rögzítése és vizsgálata

A beérkezett panaszt minden esetben jegyzőkönyvezzük. A hiba jellegétől függően a terméket szakértő ékszerészhez vagy szervizpartnerhez küldjük bevizsgálásra.

A fogyasztót a panasz folyamatáról és várható ügyintézési időről írásban tájékoztatjuk.

3. Kellékszavatosság (2 év)

A Polgári Törvénykönyv szerint a vásárlót 2 év kellékszavatosság illeti meg, amely minden termékre vonatkozik.

A szavatosság keretében a vásárló kérheti:

  • Javítást
  • Cserét
  • Árleszállítást
  • Vételár-visszatérítést (ha a javítás vagy csere nem lehetséges)

Első 6 hónapban: vélelmezni kell, hogy a hiba a teljesítéskor is fennállt, és a vállalkozás köteles bizonyítani az ellenkezőjét.

4. Kötelező jótállás (10.000 Ft feletti ékszerek)

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jogszabály alapján:

  • 10 000 Ft – 250 000 Ft között: 1 év kötelező jótállás
  • 250 000 Ft felett: 2 év kötelező jótállás

A jótállási idő meghosszabbodik a javítási idővel.

A jótállás keretében a vásárló jogosult:

  • Díjmentes javításra (törekvési határidő: 15 nap)
  • Cserére, ha:
    • a termék nem javítható
    • a termék háromszor javítás után ismét meghibásodik
  • Vételár-visszatérítésre, ha csere nem lehetséges

5. Csere és levásárlás – Ékszerek esetén

Nem hibás termék esetén (elállási jog)

  • Üzleti vásárlásnál csere/levásárlás nem kötelező, de üzletünk jóindulati szabályzata alapján lehetséges:
    • Csere másik termékre
    • Levásárlási lehetőség (minimum a vásárlás összegéig, a különbözetet nem tudjuk visszafizetni)

Hibás termék esetén

A csere és jótállási jogok kötelezően érvényesíthetők a jogszabály szerint.

6. Ügyintézési határidők

  • A panasz kivizsgálását legfeljebb 30 napon belül el kell végezni.
  • A javítást törekvési határidővel 15 napon belül kell elvégezni.
  • Cserét vagy visszatérítést 8 napon belül szükséges teljesíteni, ha a hiba igazolt.

7. A panasz lezárása

A panasz kivizsgálása után jegyzőkönyvet vagy írásos értesítést küldünk a vevőnek:

  • Javítás teljesítve
  • Csere lebonyolítva
  • Visszatérítés megtörtént
  • Panaszt elutasító indoklással

8. Jogorvoslati lehetőségek

Ha a vásárló nem elégedett a panasz elbírálásával, az alábbi helyeken kezdeményezhet eljárást:

Békéltető Testület

A vásárló lakóhelye szerint illetékes békéltető testületnél.

Fogyasztóvédelmi Hatóság

Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály.

Bírósági út

A fogyasztó polgári peres eljárást is kezdeményezhet.

Kapcsolat

  • Központi e-mail: info@marcellekszer.com
  • Weboldal: www.marcellekszer.hu / www.marcellekszer.com

Üzleteink elérhetőségei

  • 2400 Dunaújváros, Dózsa György út 28.
    Telefon: +36 70 608 4096
    E-mail: dunaujvaros@marcellekszer.com
  • Tesco Hipermarket – 8200 Veszprém, Külső-kádártai út 3.
    Telefon: +36 70 628 7602
    E-mail: veszprem@marcellekszer.com
  • Tesco Hipermarket – 9700 Szombathely, Zanati utca 70.
    Telefon: +36 70 608 4339
    E-mail: szombathely@marcellekszer.com
  • 4024 Debrecen, Piac utca 20.
    Telefon: +36 70 608 4220
    E-mail: debrecen@marcellekszer.com

Ez a panaszkezelési tájékoztató megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak, beleértve a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletet, a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletet és a Polgári Törvénykönyv vonatkozó fejezeteit.